Άρθρα - Απόψεις

«Είναι λάθος να θεωρούμε ξεχωριστό το Κτηματολόγιο από τη χαρτογράφηση. Ο Αντώνης Τρίτσης συνέλαβε σωστά το θέμα της τακτοποίησης του χώρου στην Ελλάδα ο οποίος ακολουθεί οθωμανικές συνήθειες επί της γης. Όμως, οι προσπάθειες εξευρωπαϊσμού προσέκρουαν στις συνήθειες αιώνων που είχε μια περιοχή όταν τα όρια του οικοπέδου έφταναν έως εκεί όπου ακουγόταν το γκάρισμα ενός γαϊδάρου», Ευ. Λιβιεράτος, υπουργός Περιβάλλοντος. Στο υπουργείο Περιβάλλοντος υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία για τους δασικούς χάρτες. «Πάμε πολύ αργά. Είναι τεράστιες οι καθυστερήσεις. Και αυτό οφείλεται στον τρόπο που καταρτίζονται με συνέπεια να έχουμε χιλιάδες ενστάσεις. Από τις 11 φάσεις ολοκλήρωσης των δασικών χαρτών οι τέσσερις αφορούν τους ελέγχους».

Απάντηση σε έρευνες που θέλουν την εκτενή καύση ξύλου να προκαλεί μεγάλο περιβαλλοντολογικό πρόβλημα στον αέρα της Αθήνας, δίνουν ο Αν. καθηγητής Ι. Μπαρμπούτης και η MSc  Β. Καμπερίδου, από τη σχολή Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του ΑΠΘ.

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάζει το ΑΠΘ, η καύση ξύλου έχει μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ενώ μπορεί να αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τη χρήση ορυκτών καυσίμων, η χρήση των οποίων είναι πολύ πιο επιβλαβής για την ατμόσφαιρα. 

Βήμα 3ο: Διδακτορική Έρευνα

Κατα την άποψη μου, το πολύ ενδιαφέρον κομάτι της έρευνας σε οποιαδήποτε επιστήμη ξεκινάει κατα τη διάρκεια του Διδακτορικού Διπλώματος (PhD). Αυτό συμβαίνει διότι ο μέχρι πρότεινος προπτυχιακός/μεταπτυχιακός απόφοιτος έχει αντιληφθεί και έχει κριτικάρει εώς ένα βαθμό το θεωρητικό υπόβαθρο της επιστημής του με αποτέλεσμα να μπορεί να εντοπίσει και να ερευνήσει τα κενά στη γνώση. Με άλλα λόγια μπορεί να επεκτείνει τα όρια της γνώσης κατα ένα πολύ μικρό αλλά πολύ χρήσιμο ποσοστό εκεί που πραγματικά έχει νόημα να γίνει. Αν και ακόμα βρίσκομαι στα αρχικά στάδια της διδακτορικής μου έρευνας μπορώ να μοιραστώ κάποια απο τα θετικά και κάποιες απο τις προκλήσεις που αντιμετώπισα εώς σήμερα, ενώ συνάδελφοι δασολόγοι που βρίσκονται σε παρόμοι στάδιο της διατριβής τους ή έχουν τελειώσει με αυτό το κομάτι της ζωής τους μπορούν να κριτικάρουν, να επιβεβαιώσουν ή να συμπληρώσουν τις σκέψεις και εμπειρίες μου.

Νομίζω πως είναι ενδιαφέρον να γνωρίζουμε όσο περισσότερες πληροφορίες γίνεται τόσο για την επιστήμη μας όσο και για τους ανθρώπους που την υπηρετούν. Για αυτό το λόγο άλλωστε έγραψα και το άρθρο "Παρουσίαση δεδομένων βάσεων εισαγωγής για τις σχολές Δασολογίας και Δασοπονίας (2000 - 2012)".

Συνεχίζοντας το κυνήγι των πληροφοριών, σε μία απο τις δικτυακές μου βόλτες ανακάλυψα την Πύλη αποφοίτων ΑΠΘ όπου μπορεί κάποιος να πληροφορηθεί τον αριθμό αποφοίτων ανά σχολή για συγκεκριμένα ακαδημαϊκά έτη. Τα δεδομένα ξεκινούν απο το ακαδημαϊκό έτος 1995. Δημιούργησα ένα πρόχειρο υπολογιστικό φύλλο και παρουσιάζω αυτά τα δεδομένα στο παρακάτω ιστόγραμμα. Στον άξονα Χ κάθε έτος αντιστοιχεί σε ακαδημαϊκή χρονιά (π.χ. το έτος 2007 αντιστοιχεί στο ακαδημαϊκό έτος 2007-2008 και περιλαμβάνει τους αποφοίτους που ορκίστηκαν Νοέμβριο και Ιούλιο ανεξαρτήτως χρονιάς εισαγωγής).

apofoitoi dasologias aristoteleio

Επικοινωνία

 

Δημοφιλή Αρχεία

Έκθεση Φωτοερμηνείας 665
coord_gr 347
Πράξη Χαρακτηρισμού συνοδευόμενη από την Έκθεση Αυτοψίας και Εισήγηση 325
Πίνακες παραγωγής Κοσσενάκη 263
Οδηγός ενσωμάτωσης WMS (ΑΦ Κτηματολογίου) στα Google Earth και QGIS 247

Τελευταία Μέλη

  • bjpEwDsCu
  • Σπυρίδων Γκριμόπουλος
  • cfghLzHMfI
  • njrRFqgrzwSlxt
  • mcwxpsuDIPApRM