Με τη σειρά μου και εγώ, σε κάποια συμφωνώ και σε κάποια όχι. Επίσης, από τους προλαλήσαντες είμαι ο πρώτος που δεν έχω έστω κάποια εμπειρία εξωτερικού και συνεπώς ας θεωρηθεί ότι εκφέρω την άλλη πλευρά (έστω και αν επιθυμώ να βγω εκτός Ελλάδας).
Επίσης, πάντα νομίζω πως οι Διδακτ. (και οι υπ. διδακτ.) τείνουν να είναι φιλόσοφοι (και μου αρέσει) και αντίστοιχα οι μαστεράδες είναι πιο επικεντρωμένοι στο απτό και άμεσο σε σχέση με την επαγγελματική διευκόλυνσή τους
, δίχως να θέλω να τα ισοπεδώσω όλα του τύπου 'άσπρο-μαύρο' :S .
Αυτά ήταν εισαγωγικά.
Προσωπικά, θεωρώ πως
τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας αλλά και το εκπαιδευτικό μας σύστημα
οφείλονται αποκλειστικά στην κοινωνία μας όπως αυτή έχει διαμορφωθεί έως σήμερα. Όλοι μας έχουμε το μερίδιο ευθύνης μας σε αυτό που έχουμε σήμερα καταντήσει. Ο κλάδος απαξιώθηκε εδώ και πολλά χρόνια, που συνέβαλε σε αυτό η έντονη ανάπτυξη που ακολούθησε αρχικά την προσαγωγή στην Ελλάδα των 'νέων' χωρών, έπειτα τη μεγέθυνσή της στη σημερινή κατάσταση και τελικά τη μεταπολίτευση, αλλά και τη δική μας εσωστρέφεια και ολιγορία.
Προφανώς και υπάρχουν πράγματα που πρέπει να διορθωθούν και λίγο-πολύ όλοι τα γνωρίζουμε. Προφανώς και τα περισσότερα γύρω μας είναι χάλια, αλλά όχι όλα! Προφανώς και μπορούμε να κάνουμε κάτι δίχως να είναι απαραίτητο να βγούμε έξω (ή να σπουδάσουμε έξω), αρκεί να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το μυαλό μας και να είμαστε διαθετημένοι να θυσιάσουμε πράγματα και πρότερες καταστάσεις.
Παρόλα ταύτα, ακόμα και μεταξύ μας, εμείς οι νέοι (ή και πιο παλιοί) επαγγελματίες (/επιχειρηματίες), επιστήμονες ή ακαδημαϊκοί καθημερινά κάνουμε αυτό που οι προηγούμενοι (εσφαλμένα) κάνανε. Δηλαδή να προδίδουμε και να απαξιώνουμε όποιο είδους θεσμό και αξία.
Το εκπαιδευτικό σύστημα
δεν πρόκειται να βελτιωθεί, ότι μέτρο και να παρθεί,
αν αυτό δεν το θελήσουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Τα εμπλεκόμενα μέρη είναι ο φοιτητής, ο διοικητικός υπάλληλος, ο ακαδημαϊκός αλλά και ο επιχειρηματίας που οφελείται από τα αποτελέσματα του πανεπιστημίου. Για να διασφαλιστεί η ποιότητα (δείτε ως TotalQualityManagement) πρέπει να έρθουν σε συμφωνία όλα αυτά τα μέρη. Αν δεν γίνει αυτό, το σύστημα είναι διάτρητο και πολύ εύκολα μπορεί απαξιωθεί (όπως έχει γίνει σήμερα) όσα μέτρα και αν παρθούν σε σχέση με τη συνδικαλιστική δράση ή τις αρμοδιότητες.
Δημήτρη διαφωνώ σε κάποια, όπως ότι τα πανεπιστήμιά μας σήμερα επιτρέπουν (θεωρητικά) τη δημιουργία σκεπτόμενων ατόμων. Αντιθέτως, ο τρόπος διδασκαλίας (ίσως να φταίνε βέβαια οι διδάσκοντες) δεν επιτρέπει στο φοιτητή να σκεφτεί, κριτικά. Επίσης, η σχολή μας αν απέχει από το 0 (μηδέν) είναι στο 1 ή 2, όχι βέβαια ως προς το πρόγραμμα και τα μαθήματα που διδάσκονται αλλά ως προς το ρόλο της και την επιτυχία των στόχων της (αλήθεια, έχει στόχο πλέον η σχολή μας;;; ) και παράλληλα ως προς το (μέσο) επίπεδο των φοιτητών της που δεν νομίζω ότι μπορεί να είναι άξιο λόγου... (τι να το κάνεις να διδάσκεσαι 70 μαθήματα αλλά να έχεις διαβάσει ουσιαστικά 25; Τι επίπεδο να έχεις...; )
Για το εξωτερικό τι να πω. Το θέλω πολύ, αλλά δε ξέρω αν θα το πετύχω. Ψάχνω. Όμως και πάλι, αμφιβάλλω για αυτά που έχει επί της ουσίας να μου δώσει και δεν μπορώ να το βρω εδώ. Δε χρειάζεται να 'θεοποιούμε' το έξω. Οκ, είναι πιο οργανωμένοι σε κάποια (πολλά) πράγματα και καλύτεροι σε άλλα τόσα, αλλά δεν είναι τα πάντα όλα τα ίδια για όλους. Νομίζω πως
τα καλά μυαλά μπορούν και εδώ (Ελλάδα) να τα βγάλουν πέρα. Οι αδύναμοι χαρακτήρες όχι. Εγώ είμαι πιθανόν αδύνατος χαρακτήρας, το άλλο δε με απασχολεί.
Ένας θείος μου είχε πάει στο Βέλγιο για σπουδές και απορούσε με την ανοργανωσιά τους, που ξεπερνούσε ακόμα και τη δική μας! (βέβαια τώρα είναι μόνιμος κάτοικος...)
Τελικά, τι έμεινε από όλα αυτά; Σε μένα επικρατεί ένα χάος. Tο εξομολογούμαι για να φύγει από πάνω μου.
Επάγγελμα, έρευνα, σπουδές, επιχειρηματικότητα...
Όλα μου φαίνονται τόσο απόμακρα!
WELCOME TO GREEK REALITY!
Συζητήσεις επί συζητήσεων αναλώνοντας φαιά ουσία και φτάνοντας πάλι εκεί που ξεκινήσαμε! Ξέρω δείχνει ειρωνικό, όμως θυμίζουμε τη γενιά του πολυτεχνείου που πήγε να διορθώσει τα κακώς κείμενα και το μόνο που κατάφερε είναι μία μεγαλύτερη κρίση. Από ένδοξοι, γίναν απόκληροι. Από απελευθερωτές, δεσμοφύλακες. (Το επόμενο μου βήμα είναι να γράφω ποιήματα!
Όλοι μας ξέρουμε τι πρέπει να γίνει, αμφιβάλλω όμως αν και όλοι το θέλουμε.