Το περίεργο είναι ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο το σύστημα με το διαχωρισμό σχολών τριετούς και τετραετούς φοίτησης δουλεύει μία χαρά. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί εφόσον παίρνουμε μία απόφαση στην Ελλάδα να καθιερώσουμε παρόμοιο διαχωρισμό στις σχολές μας, αποτυγχάνουμε.
Για παράδειγμα στη Σκοτία που όλες οι πανεπιστημιακές σχολές είναι τετραετής (π.χ BSc) οι φοιτητές κάνουν απευθείας Διδακτορικό, εφόσον βέβαια τους ενδιαφέρει η έρευνα, ενώ απόφοιτοι Αγγλικών πανεπιστημίων (3 χρόνια για Bsc) δεν γίνονται δεκτοί ούτε καν για τη συνέντευξη.
Δεν υποστηρίζω ότι πρέπει να γίνει το ίδιο στην Ελλάδα, διότι οι ερευνητικές δεξιότητες που αποκτάει κάποιος στο Ηνωμένο Βασίλειο κατα τα προπτυχιακά του χρόνια απέχουν παρασάγγας απο τις ερευνητικές δεξιότητες που αποκτάει ένα φοιτητής στην Ελλάδα. Φυσικά αυτό έχει τα θετικά αλλά και τα αρνητικά του, όμως αποτελεί μία άλλη τεράστια συζήτηση.
Εν κατακλείδι πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει διαχωρισμός σχολών πενταετούς και τετραετούς φοίτησης στην Ελλάδα αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό το χαρτί αποτελεί το σωστό τρόπο.