Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, διδακτορικά και μεταδιδακροτικά που προσφέρονται απο τις σχολές Δασολογίας και τα τμήματα Δασοπονίας, από άλλες σχολές της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού

Η πορεία ενός ερευνητή στη Δασολογική - Περιβαλλοντική Επιστήμη (Μέρος 3ο - Διδακτορική Έρευνα)

Περισσότερα
27/11/2012 03:34 #1458 από Ελίζα
το θέμα του διδακτορικού μου είναι: 'ρύπανση και γενετική προσαρμογή στα δασικά φυτά: βιοπαρακολούθηση και διερεύνηση ανθεκτικότητας γενοτύπων μαύρης πεύκης στη ρυπανση'
απαρτίζεται από επιμέρους τμήματα:

1) μοντέλα αέριας ρύπανσης στο λεκανοπέδιο της κοζανης προκειμένου να επιλεγούν οι υπό σύγκριση φυσικές συστάδες μαρύης πεύκης
2) εδαφολογικές αναλύσεις στις 2 περιοχές (υπήρχε κ πρόβλεψη για ανάλυση επικαθούμενων ρύπων στις βελόνες αλλά απορρίφθηκε λόγω μη εύρεσης χρηματικών πόρων) και τέλος
3) σύγκριση μορφομετρικών χαρακτηριστικών και γενετικές αναλύσεις 30 ατόμων από κάθε συστάδα

αυτά εν ολίγοις....

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
27/11/2012 17:39 #1459 από zisis_gagkas
Αγαπητή Ελίζα,

Πολύ ενδιαφέρον το θέμα του διδακτορικού σου.

Αν σε ενδιαφέρει η μοντελοποίηση της απόθεσης ρύπων (κυρίως ενώσεων Ν και S) σε δασική βλάστηση βάσει της αεροδυναμικής αντίστασης, δες μία δημοσίευση που ασχολείται και με αυτό:
Gagkas, Z., Vieno, M., Heal, K., Nisbet, T., 2011 Assessing the effect of broadleaf woodland expansion on acidic dry deposition and streamwater acidification, Forest Ecology and Management, 262, 1434-1442.

Ελπίζω να τη βρεις χρήσιμη.

Ζήσης
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: Ελίζα

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
27/11/2012 18:31 #1460 από dimmihel

για να ολοκληρωθεί η διατριβή μου αναγκάστικα να δουλέψω στην ισπανία 3 μήνες, γιατί το δικό μας εργαστήριο δεν διέθετε τέτοιες τεχνολογίες


Να ένα θέμα που μπορεί να συγκριθεί άμεσα το σύστημα Ελλάδας - Εξωτερικού.

Οι supervisors στη Μεγάλη Βρετανία έχουν προϋπολογίσει και σχεδιάσει τη μεταφορά του μεταπτυχιακού ή διδακτορικού ερευνητή σε κάποια άλλη χώρα συνήθως μάλιστα για ένα χρονικό διάστημα 3-6 μηνών όπως έγινε και στην δική σου περίπτωση Ελίζα όταν ειδικότερα δεν υπάρχει η τεχνογνωσία, ο εξοπλισμός ή γενικότερα οι πόροι στο πανεπιστήμιο που κάνεις την έρευνα. Θα ήταν αδιανόητο το πανεπιστήμιο να έχει όλους τους πόρους που απαιτούνται, ειδικότερα σήμερα που τα πράγματα είναι σφιχτά οικονομικά.

Γνωρίζω πολλούς φοιτητές τόσο μεταπτυχιακούς όσο και διδακτορικούς που ακολούθησαν τα ίδια μονοπάτια στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για συλλογή δεδομένων στο πεδίο.

Το να πας στην Ισπανία για τρείς μήνες μου ακούγεται περισσότερο σαν επένδυση απο τον supervisor σου και όχι σαν λύση ανάγκης. Θα μπορούσε απλά να σου αλλάξει τις ερωτήσεις έρευνας, ειδικά αν πρόκειται απλά για μεταπτυχιακό τίτλο.

Χαίρομαι που απο τα λεγόμενα σου φαίνεται ότι τελικά απόλαυσες την εμπειρία αυτή.

(κ ας ήταν η εναλλακτική μου υπόθεση με βάση τις αρχές της ερευνητικής μεθοδολογίας)

Είμαι ιδιαίτερα ευαίσθητος με την ερευνητική μεθοδολογία, τον τρόπο που διεξάγονται τα πειράματα αλλά και τη στατιστική. Θα τα διαχωρίσω για κάποιους προπτυχιακούς που μπορεί να παρακολουθούν αυτή τη συζήτηση προς αποφυγή σύγχυσης.

Να τονίσουμε λοιπόν πως η εναλλακτική υπόθεση και η υπόθεση μηδέν χρησιμοποιούνται κυρίως σαν στατιστικοί έλεγχοι (Π.χ. όπως αναφέρεις εξετάζουμε αν κάποιοι πληθυσμοί παρουσιάζουν μεταξύ τους στατιστικά σημαντικές διαφορές με χρήση ANOVA).

Παρόλα ταύτα οι ερευνητικές υποθέσεις που εν συνεχεία μετατρέπονται σε ερευνητικά ερωτήματα αποτελούν τη βάση της έρευνας πριν το πείραμα και στηρίζονται στη θεωρία και την εργασία προηγούμενων ερευνητών ενώ δεν συνοδεύονται συνήθως απο εναλλακτικές υποθέσεις. Φυσικά εάν η ερευνητική υπόθεση δεν επαληθευτεί με τα πειράματα σχολιάζεται το αποτέλεσμα και συζητούνται οι λόγοι που αυτό δεν συμβαίνει.

Όντως πολύ ενδιαφέρον το θέμα σου Ελίζα. Καλή επιτυχία με τη συνέχεια του διδακτορικού!
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: Ελίζα

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
27/11/2012 21:47 - 27/11/2012 21:51 #1463 από pachanga
Κάτι τέτοια αρχίζουν οι ερευνητές και χάνεται η μπάλα μετά.. :) οι ερευνητικές υποθέσεις που μετά εξελίσσονται σε ερωτήματα.. πολύ μπλα μπλα και από κοκό τίποτα! :D

Τώρα τα λέω μεταξύ σοβαρού και αστείου αλλά υπάρχει χάος από τη δασική πράξη ως την έρευνα - ακόμα και στην Ελλάδα. Και εξηγούμαι με ένα παράδειγμα που μόλις μου ήρθε: η αγαπητή συνάδελφος Ελίζα πχ. ανακάλυψε από την έρευνά της ότι η γενετική ποικιλότητα της κουκουναριάς σε 7 διαφορετικούς τόπους εξάπλωσης ήταν μηδαμινή ας πούμε.

Έχουμε τώρα για παράδειγμα κάποιον διαχειριστή δασών που θέλει να αναδασώσει μια καμένη έκταση κουκουναριάς, ή κάποιον που "τρέχει" ένα LIFE και θέλει να κάνει ex situ conservation & propagation της κουκουναριάς για διάφορους λόγους.

Η προσέγγισή του λέει ότι: "θα πάρω ένα σημαντικό (στατιστικά;) αριθμό από seedlots από διάφορες περιοχές ώστε να διασφαλίσω τη μέγιστη δυνατή γενετική ποικιλότητα. Και ξεκινάει για ένα διάστημα έστω 3 ετών και διαθέτει πόρους (χρήμα, προσωπικό, χρόνο) για τη συλλογή, αποθήκευση κλπ των σπερμάτων. Αν γνώριζε ότι το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα δύσκολα προσεγγίζεται διότι πχ. με βάση την έρευνα η γενετική ποικιλότητα της κουκουναριάς είναι σχεδόν 0 στη Μεσόγειο, τότε ίσως γλίτωνε τους παραπάνω πόρους. Και ίσως θα έκανε καλύτερη διαχείριση.

Αυτή η γνώση θα είχε μια πρακτική ισχύ και αξία. Γενικώς η έρευνα πετάει και η πράξη περπατάει, όχι παντού ευτυχώς. Ίσως θα ήταν χρήσιμο τα ερευνητικά ερωτήματα να καλύπτουν κατά προτεραιότητα τις πραγματικές ανάγκες διαχείρισης.

"Πολύ απλοϊκά είναι τα ερωτήματα που θέτει η διαχείριση" θα πει κάποιος ερευνητής..
Αυτά όμως είναι τα πιο δυσεπίλυτα γιατί πάντα υπάρχουν ισορροπίες και συσχετισμοί που προσμετρώνται. Κόστος, εξοπλισμός, πίεση για άμεση αποτελεσματικότητα και ο παράγοντας άνθρωπος σε καθημερινές ρουτίνες είναι μερικοί περιοριστικοί παράγοντες ενδεικτικά. Κάποιοι εμφανίζονται και στο ερευνητικό έργο αλλά με πολύ μικρότερη δυναμική.

choose. life
Last edit: 27/11/2012 21:51 by pachanga.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
27/11/2012 23:03 #1464 από dimmihel
Το πρόβλημα εντοπίζεται στη "δύναμη" του αποτελέσματος ανάλογα με τον αριθμό των δειγμάτων και της αντιπροσωπευτικότητας τους καθώς και τη κλίμακα που μελετάμε.

Δεν θα επεκταθώ καθώς βαραίνει η ανάρτηση ενώ ξεφεύγουμε απο το θέμα του κειμένου, όμως για να κάνει ένας ερευνητής τη δήλωση υπάρχει μηδέν γενετική ποικιλότητα στη μεσσόγειο για το είδος της Κουκουναριάς (Pinus Picea) τότε θα πρέπει να αναφέρει συγχρόνως με το δείγμα που χρησιμοποιεί ποιό θα ήταν το ιδανικό δείγμα ώστε να είναι απόλυτα σίγουρος για αυτή τη δήλωση ή να αναφέρει τη στατιστική ένταση των δειγμάτων του.

Το δείγμα που θα προκύψει Pachanga θα είναι τεράστιο για τη μεσσόγειο με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η δήλωση αυτή όταν επικοινωνούμε την έρευνα αυτή σε ένα διαχειριστή που θέλει να ξέρει με πολύ μεγάλη ακρίβεια πως θα επενδύσει τα χρήματα και τι απολαβές θα έχει.

Όπως καταλαβαίνεις για να συμβαδίσει η έρευνα με τη διαχείριση πρέπει πρώτα να γίνουν τρομερές επενδύσεις στην πρώτη για τη συλλογή τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων και έπειτα με στατιστική σιγουριά πλέον που έχει νόημα σε χρηματικές μονάδες που και πως θα επενδυθούν τα χρήματα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
27/11/2012 23:45 #1465 από Ελίζα
Παιδιά

η έρευνα υποστηρίχθηκε από ένα πολύ μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα με κορυφαίους επιστήμονες (στο χώρο της γενετικής) σε Γαλλία και Ισπανία! τα αποτελέσματα ολων τών ερευνητικών ομάδων έδειξαν αυτό ακριβώς!

έγραψα σχεδόν μηδενική κ αυτό συγκρίνεται πάντα με τα υπόλοιπα κωνοφόρα της μεσογείου (που έχουν τεράστια)

με αυτή την κουβέντα αδικείται και αμφισβείται κ εσείς την δουλειά μου κ τα αποτελέσμτα χωρίς καν να έχετε διαβάσει το μεταπτυχιακό μου... κάτι μου θυμίζει αυτό...βγάζεται συμπεράσματα από μισή παράγραφο που εγώ η ίδια σας έγραψα αλλά όπως καταλαβαίνεται δεν μπορεί να περιέχει το εύρος της δουλειάς μου!!

οπότε για περαίτερω κριτική παρακαλώ να κρατηθείτε μόλις ανεβάσω (δύσκολο μου φαίνεται με τέτοια ταμπεραμέντα που μαζευτήκαμε εδώ μέσα :cheer: ) την δημοσιευμένη εργασία!!!

επίσης, πολλές φορές πρέπει να αφήνετε λίγο πιο ανοιχτά τα μυαλά σας και παραλληλα ως δασολόγοι - περιβαλλοντογοι να βλέπουμε λίγο κ την ιστορία του είδους, μιας κ είναι ένα είδος που αναφέρεται από το θεόφραστο ακόμα και μεταφέρθειτε στη λεκάνη της μεσογείου από τους φοίνικες..!!!

σας κέντρισα λίγο παραπάνω το ενδιαφέρον?

ωραία τότε θα περιμένετε μέχρι να αναρτηθεί η δημοσίευση!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
28/11/2012 00:07 #1467 από dimmihel
Με συγχωρείς αλλά υπέθεσα ότι θα γινόταν αντιληπτό απο τους συναδέλφους το γεγονός ότι το παράδειγμα της έρευνας σου Ελίζα χρησιμοποιήθηκε απλά ως πρόχειρο μέσο επικοινωνίας στη συζήτηση που ξεκίνησε ο Pachanga (άλλωστε χρησιμοποιεί το παράδειγμα πρώτος ο συνάδελφος στην ανάρτηση του για αυτό το λόγο το συνεχίζω ώστε να έχουμε κοινή βάση αναφοράς) ότι η σύνδεση έρευνας και διαχείρισης δεν γίνεται έτσι απλά, αλλά χρειάζεται πολύ δουλειά.

Καταλαβαίνω την ανάγκη σου να υπερασπιστείς τους κόπους της εργασίας σου και πάρα πολύ καλά κάνεις, όμως επαναλαμβάνω δεν έκανα κριτική της έρευνας σου, και άλλωστε πως να κάνω εφόσον δεν διεκδικώ για κανένα λόγο το τίτλο του Δασολόγου / Γενετιστή, όμως έκανα κριτική στο πως μπορεί μία οποιαδήποτε έρευνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διαχείριση. Εάν αισθάνεσαι ότι προσβάλεται η έρευνα σου με την παραπάνω ανάρτηση τότε ευχαρίστως να αποσύρω το παράδειγμα σου και να βάλω κάποιο άλλο.

Έχω αρκετά μειονεκτήματα σαν άνθρωπος όμως το μυαλό μου (όσο διαθέτω) δεν είναι για κανένα λόγο κλειστό συνάδελφε.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
28/11/2012 00:46 #1469 από Ελίζα
dimmihel

το ξέρω απλώς θεώρησα σωστό να τονίσω ότι η όποια κριτική σε θωρητικό ερευνητικό επίπεδο δεν θα γινόταν κάτω από ένα σχόλιο για ένα υπαρκτό μεταπτυχιακό..!!! ;)

κ προς θεού εγώ δεν κατηγόρησα κανέναν για κλειστό μυαλό, απλώς μπορεί να υπάρξουν κ απλότεροι λόγοι που παρατηρείται ένα φαινόμενο πέρα από τα άκρως καθολικά επιστημονικά κριτίρια που ανέφερες!!! ;-)

ένα μικρό κομμάτι από το μεταπυχιακό αναρτήθηκε ήδη! ότι απορίες έχεις μου λες κ το συζητάμε ενδελεχώς!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
28/11/2012 00:46 #1470 από Ελίζα

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
28/11/2012 15:02 #1471 από pachanga
Ναι..παρεξήγησις! Συμβαίνει καμιά φορά όταν γράφουμε και δεν μιλάμε πρόσωπο με πρόσωπο. Βέβαια ο καθένας έχει την ιστορία του και τα ερευνητικά έργα μετά από κόπους και θυσίες μάλλον είναι λίγο "ευαίσθητα" θέματα...

πάντως όντως το θέμα χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα και τίποτε άλλο κι από εδώ που είμαι αντιλαμβάνομαι αυτό που υποστηρίζει ο Δημήτρης ως συμπέρασμα είναι ότι η σύνδεση της έρευνας με την πράξη έχει κι αυτή "προδιαγραφές" και δεν αποτελεί τόσο απλό θέμα όπως το περιέγραψα. Θα ήθελα να το συνεχίσω με κάποια αντεπιχειρήματα αλλά σε κάποια άλλη ανάρτηση πιο σχετική ίσως να τα πούμε πιο αναλυτικά.

choose. life

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.181 δευτερόλεπτα

Επικοινωνία

 

Δημοφιλή Αρχεία

Έκθεση Φωτοερμηνείας 665
coord_gr 347
Πράξη Χαρακτηρισμού συνοδευόμενη από την Έκθεση Αυτοψίας και Εισήγηση 325
Πίνακες παραγωγής Κοσσενάκη 263
Οδηγός ενσωμάτωσης WMS (ΑΦ Κτηματολογίου) στα Google Earth και QGIS 247

Τελευταία Μέλη

  • NeAWXBlg
  • CharlesUnOle
  • ElianVob
  • epbaCfIZQmHcJ
  • TrPOKYXMPYOcEh