Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, διδακτορικά και μεταδιδακροτικά που προσφέρονται απο τις σχολές Δασολογίας και τα τμήματα Δασοπονίας, από άλλες σχολές της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού

Η πορεία ενός ερευνητή στη Δασολογική - Περιβαλλοντική Επιστήμη (Μέρος 3ο - Διδακτορική Έρευνα)

Περισσότερα
30/11/2012 21:21 #1478 από MARINASMITH
Καλημέρα Δημήτρη.
Θα συμφωνήσω κ θα ενισχύσω τις απόψεις του αγαπητού συναδέλφου Ζήση, καθώς εγώ εκπόνησα και το μεταπτυχιακό μου και το διδακτορικό μου στο ΑΠΘ και έχω βιώσει όλα όσα προαναφέρθηκαν, και τα καλά και τα κακά. Είναι γεγονός ότι οι επιβλέποντες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην παραπέρα πορεία μας στο διδακτορικό και στην Ελλάδα επεμβαίνουν σε μεγάλο βαθμό, τόσο όσον αφορά την επιλογή θέματος όσο και στο σχεδιασμό, την οργάνωση και την υλοποίησή του, κάτι το οποίο πολλές φορές σου αφήνει στενά περιθώρια επιλογών, ευελιξίας και κινήσεων και επίσης σου δημιουργεί πολλές υποχρεώσεις. Όμως, καθώς δεν υπάρχουν ούτε τα κονδύλια ούτε ο εξοπλισμός, είναι σημαντική η βοήθειά τους. Πολλές φορές χρειάστηκε να καταφύγω σε ευφυέστατες "πατέντες" του καθηγητή μου προκειμένου να επιτευχθούν οι συνθήκες των προδιαγραφών που ήταν απαραίτητες για την εκπόνηση των πειραμάτων. Επίσης, πολλές φορές μας στήριξε ο ίδιος οικονομικά για να μπορέσουμε να προμηθευτούμε το υλικό προς μελέτη. Σε άλλα πανεπιστήμια στο εξωτερικό αυτά τα πράγματα είναι αδιανόητα για μας όμως είναι μια καθημερινότητα.
Από οικονομική άποψη, σημαντική υπήρξε η βοήθεια μέσω της συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα, απλώς τώρα ενώ τρέχουν πολλά προγράμματα σε πολλά ιδρύματα της χώρας, αργεί πολύ περισσότερο η χρηματοδότηση απ' ότι πριν, γιατί οι οικονομικοί έλεγχοι που γίνονται στην περίπτωση μας είναι περισσότεροι, καθώς η Ελλάδα δεν είναι πια αξιόπιστη.
Από άποψη υποτροφιών, το ΙΚΥ (όταν ήταν πιο αξιοκρατικό, δεν ξέρω για τώρα) είναι μια καλή επιλογή, για όποιον έχει διάθεση για διάβασμα.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιλέξεις αν
θέλεις να εργαστείς στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, γιατί τελικά εκεί καταλήγουμε. Άλλες οι συνθήκες στο εξωτερικό, άλλες στην Ελλάδα. Οι επιλογές μας πια είναι περιορισμένες. Η ακαδημαϊκή καριέρα δεν υφίσταται πλέον (σας το λέω από προσωπική πείρα και με προϋπηρεσία αρκετών ετών), η ερευνητική καριέρα σε νηπιακό στάδιο και με τις κατάλληλες διασυνδέσεις και η άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος με ανάληψη έργων άμεσα εξαρτώμενη από το ελληνικό κράτος.
Εν κατακλείδει, το διδακτορικό είναι μια διαδικασία εξέλιξης της προσωπικότητας από όλες τις πλευρές.
Και αν έχεις βιώσει και όλη την εκπαιδευτική διαδικασία στην Ελλάδα, έχεις ένα επιπλέον προσόν: Προσαρμοστικότητα στις εκάστοτε συνθήκες!
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: pachanga

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
01/12/2012 18:57 #1481 από dimmihel
Καλώς ήρθες Marinasmith,

Ευχαριστώ για τη συμβολή σου σε αυτή την ανάρτηση.

Θα συμφωνήσω απόλυτα με αυτά που γράφεις αλλά περισσότερο με την πρόταση 'Εν κατακλείδει, το διδακτορικό είναι μια διαδικασία εξέλιξης της προσωπικότητας από όλες τις πλευρές'.

Επίσης αντιλαμβάνομαι πλήρως τη διαφορετικότητα των διδακτορικών ανά χώρα, ανά πανεπιστήμιο ακόμα και ανα σχολή ή εργαστήριο όπως επίσης και τις δυσκολίες που κάποιος μπορεί να αντιμετωπίσει στην Ελλάδα. Παρόλα ταύτα αν και ο ίδιος έχω επιλέξει το εξωτερικό για διδακτορική έρευνα θεωρώ πως υπάρχει μεγάλη ανάγκη, ιδιαίτερα για εμάς τους Δασολόγους που εργαζόμαστε σε ένα περιβάλλον που η χρηματοδότηση είναι μηδαμινή, να διατηρούμε ερευνητικούς δεσμούς με τη χώρα μας και το διδακτορικό είναι ένας τρόπος όσες δυσκολίες και να εμπεριέχει.

Νιώθω ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη παραγωγής νέας έρευνας και σύνδεσης της επιστήμης με τη διαχείριση, τη παραγωγή και τη προστασία όπως αναφέρει ο Pachanga σε προηγούμενη του ανάρτηση.

Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι πώς δυσκολίες εντοπίζονται παντού και δυστυχώς παράλογα και περίεργα παρατηρούνται και σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, ενώ ιδιαίτερα σήμερα οι χρηματοδοτήσεις εξαφανίζονται με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα ανώτατα ιδρύματα.

Όπως καταλαβαίνεις αποφεύγω να πάρω σαφή θέση για το τι είναι καλύτερο ή αποδοτικότερο διότι απλά δεν έχω την εμπειρία και απο τα δύο όμως χαίρομαι που γίνεται αυτός ο διάλογος και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.

Υ.γ. Πέρυσι το ΙΚΥ ξεκίνησε ένα νέο τρόπο αξιολόγησης ερευνητικών προτάσεων για μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο όπου ο υποψήφιος πλέον καταθέτει πρόταση και αξιολογείται απο Έλληνες και Ευρωπαίους ακαδημαϊκούς ενώ δεν περιλαμβάνονται εξετάσεις. Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να βρεί κάποιος εδώ: . FYI ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος σε επιστήμες όπως μηχανική, υπολογιστές κλπ αλλά ικανοποιητικός σε γεωτεχνικούς...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.251 δευτερόλεπτα

Επικοινωνία

 

Δημοφιλή Αρχεία

Έκθεση Φωτοερμηνείας 665
coord_gr 347
Πράξη Χαρακτηρισμού συνοδευόμενη από την Έκθεση Αυτοψίας και Εισήγηση 325
Πίνακες παραγωγής Κοσσενάκη 263
Οδηγός ενσωμάτωσης WMS (ΑΦ Κτηματολογίου) στα Google Earth και QGIS 247

Τελευταία Μέλη

  • NeAWXBlg
  • CharlesUnOle
  • ElianVob
  • epbaCfIZQmHcJ
  • TrPOKYXMPYOcEh