Καλώς ήρθες Marinasmith,
Ευχαριστώ για τη συμβολή σου σε αυτή την ανάρτηση.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με αυτά που γράφεις αλλά περισσότερο με την πρόταση
'Εν κατακλείδει, το διδακτορικό είναι μια διαδικασία εξέλιξης της προσωπικότητας από όλες τις πλευρές'.
Επίσης αντιλαμβάνομαι πλήρως τη διαφορετικότητα των διδακτορικών ανά χώρα, ανά πανεπιστήμιο ακόμα και ανα σχολή ή εργαστήριο όπως επίσης και τις δυσκολίες που κάποιος μπορεί να αντιμετωπίσει στην Ελλάδα. Παρόλα ταύτα αν και ο ίδιος έχω επιλέξει το εξωτερικό για διδακτορική έρευνα θεωρώ πως υπάρχει μεγάλη ανάγκη, ιδιαίτερα για εμάς τους Δασολόγους που εργαζόμαστε σε ένα περιβάλλον που η χρηματοδότηση είναι μηδαμινή, να διατηρούμε ερευνητικούς δεσμούς με τη χώρα μας και το διδακτορικό είναι ένας τρόπος όσες δυσκολίες και να εμπεριέχει.
Νιώθω ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη παραγωγής νέας έρευνας και σύνδεσης της επιστήμης με τη διαχείριση, τη παραγωγή και τη προστασία όπως αναφέρει ο Pachanga σε προηγούμενη του ανάρτηση.
Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι πώς δυσκολίες εντοπίζονται παντού και δυστυχώς παράλογα και περίεργα παρατηρούνται και σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, ενώ ιδιαίτερα σήμερα οι χρηματοδοτήσεις εξαφανίζονται με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα ανώτατα ιδρύματα.
Όπως καταλαβαίνεις αποφεύγω να πάρω σαφή θέση για το τι είναι καλύτερο ή αποδοτικότερο διότι απλά δεν έχω την εμπειρία και απο τα δύο όμως χαίρομαι που γίνεται αυτός ο διάλογος και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.
Υ.γ. Πέρυσι το ΙΚΥ ξεκίνησε ένα νέο τρόπο αξιολόγησης ερευνητικών προτάσεων για μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο όπου ο υποψήφιος πλέον καταθέτει πρόταση και αξιολογείται απο Έλληνες και Ευρωπαίους ακαδημαϊκούς ενώ δεν περιλαμβάνονται εξετάσεις. Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να βρεί κάποιος
εδώ:
. FYI ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος σε επιστήμες όπως μηχανική, υπολογιστές κλπ αλλά ικανοποιητικός σε γεωτεχνικούς...