Οι Γραφικοί Δασικοί (χάρτες;) - Μέρος Α: η υφιστάμενη κατάσταση

Περισσότερα
06/02/2013 17:44 #1647 από pachanga

«Είναι λάθος να θεωρούμε ξεχωριστό το Κτηματολόγιο από τη χαρτογράφηση. Ο Αντώνης Τρίτσης συνέλαβε σωστά το θέμα της τακτοποίησης του χώρου στην Ελλάδα ο οποίος ακολουθεί οθωμανικές συνήθειες επί της γης. Όμως, οι προσπάθειες εξευρωπαϊσμού προσέκρουαν στις συνήθειες αιώνων που είχε μια περιοχή όταν τα όρια του οικοπέδου έφταναν έως εκεί όπου ακουγόταν το γκάρισμα ενός γαϊδάρου», Ευ. Λιβιεράτος, υπουργός Περιβάλλοντος. Στο υπουργείο Περιβάλλοντος υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία για τους δασικούς χάρτες. «Πάμε πολύ αργά. Είναι τεράστιες οι καθυστερήσεις. Και αυτό οφείλεται στον τρόπο που καταρτίζονται με συνέπεια να έχουμε χιλιάδες ενστάσεις. Από τις 11 φάσεις ολοκλήρωσης των δασικών χαρτών οι τέσσερις αφορούν τους ελέγχους».

Διαβάστε περισσότερα...

choose. life
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: tasou

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
08/02/2013 17:16 #1648 από vgiannak
Καλή ιδέα η σύσταση ομάδας εργασίας, το θέμα είναι όμως να γίνει ορθολογική στελέχωση της ομάδας αυτής.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: tasou

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
09/02/2013 04:31 #1657 από dimmihel
Σε ευχαριστώ για το άρθρο και την ενημέρωση συνάδελφε! Αναμένω τα επόμενα μέρη!

Στην ουσία του θέματος τώρα θεωρώ ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσουν η ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. και ο ΟΚΧΕ να συνεργαστούν αρχικά. Τα στελέχη της πρώτης πιθανολογώ ότι θέλουν να κατακτήσουν και το υπόλοιπο κομάτι της πίτας που έχει απομείνει στο χώρο των γεωγραφικών δεδομένων.

Άνοιγμα στους μελετητές δασολόγους καλώς να ορίσει!!
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: tasou

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
09/02/2013 05:00 #1658 από pachanga
Η σκέψη σου περί ενός υβριδικού μοντέλου ιδιωτικού-δημόσιου τομέα ίσως εδώ να αποκτά αξία.

choose. life
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: tasou

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
09/02/2013 22:19 - 11/02/2013 16:30 #1659 από drstamato
Το σχόλιό μου είναι μόνο : ΧΑΖΟΜΑΡΕΣ ΕΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ "ΜΑΡΙΟΝΕΤΑΣ"

Αγαπητοί φίλοι, η κατάρτιση των Δασικών Χαρτών στο πλαίσιο του Κτηματολογίου της Χώρας ποτέ δεν ήταν έργο προτεραιότητας. Ηδη από το 1996 που έγινε ο Νόμος του Κτηματολογίου δεν προβλεπόταν τίποτα για τους δασικού Χάρτες.

Χρειάστηκε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να ενταχθεί το έργο ως μέρος του Κτηματολογίου το 1998 στο άρθρο 28 του Ν.2864 μετά από την κυριολεκτικά λυσσασμένη αντίδραση των Τοπογράφων. Στην συνέχεια ενταχθήκαμε ως κλάδος στην κατάρτιση των δασικών χαρτών και ρυθμίστηκαν νομοθετικά τα θέματα του ελέγχου της Δασικής Υπηρεσίας.
Σας πληροφορώ ότι αρρώστησα (όχι μεταφορικά) ως μέλος του ΔΣ της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΔΑΣΟΛΟΓΩΝ στην προσπάθεια αντιμετώπισης κάθε λογής συντεχνιακής ίντριγκας κυρίως των Τοπογράφων.
Φανταστείτε ότι δεν ήθελαν μόνο να χαρακτηρίζονται οι Δασικές εκτάσεις και τα δάση από αυτούς χωρίς να έχει λόγο η Δασική Υπηρεσία, αλλά και να πάρουν και την λειτουργία των Υποθηκοφυλακίων μετατρέποντάς τα σε ΚΤΗΜΟΤΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ και εξοστρακίζοντας και τους Υποθηκοφύλακες... Φτάσαμε στα όρια της τρέλας δεδομένων και των προβλημάτων συνεννόησης με τα τότε στελέχη και της Δασικής Υπηρεσίας. Το να συμφωνήσουμε μεταξύ μας ήταν ποιο βασανιστικό από το να συμφωνήσουμε με τους Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας, τους Συλλόγους των Μεταγραφοφυλάκων και τελικά να πετύχουμε και την συμφωνία με τους Τοπογράφους που πάντα όμως και σε κάθε ευκαιρία "τορπιλίζεται". Αυτά βέβαια τα λέω γιατί δεν αποτελούν πάντα ιστορία. Σε κάθε ευκαιρία όπως αυτή που "σκάντζαρε" υπουργός ένας δοτός Τοπογράφος "ειδικός στην χαρτογράφηση", θα ακούμε τις ίδιες Χαζομάρες.

Οποσδήποτε υπάρχουν καθυστερήσεις. Αλλά προχωρά γρήγορα το άλλο κομμάτι του Κτηματολόγιου και οι δασικοί χάρτες είναι το πρόβλημα; Τα τελευταία 5 χρόνια έχουν προκηρυχθεί μόνο 35 μελέτες Κτηματογράφησης εκ των οποίων οι 5 δεν έχουν ανατεθεί ακόμα. Από το 2008 μέχρι το 2010 προκηρύχθηκαν 3 μελέτες Δασικών Χαρτών που τελείωσαν, από το 2010 και μέχρι σήμερα προκηρύχθηκαν περίπου 100 μελέτες Δασικών χαρτών και έχουν ανατεθεί 3!!! Αντί λοιπόν να μιλάει για το "πρόβλημα" των 11 εγκρίσεων που είναι στ'αλήθεια μόνο 3, να στρώσει τον κώλο του κάτω να δουλέψει.

Σε όλες τις περιπτώσεις πιστεύω βαθιά ότι οι μόνοι λόγοι του χτυπήματος του Υπουργού είναι δύο, οι ίδιοι οι παλιοί.
Παράκαμψη των Δασολόγων ιδιωτών και της Δασικής υπηρεσίας και ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ.

Αν συνεχιστεί ο διάλογος θα σας πω κιάλα. Τώρα πάω στα παιδάκια μου.
Last edit: 11/02/2013 16:30 by drstamato.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: ptsolak, tasou

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11/02/2013 17:48 - 11/02/2013 17:48 #1660 από pachanga
Τελικά αυτοί οι τοπογράφοι θέλουν να μας εξαφανίσουν.. :evil: δεν θα με πείραζε καθόλου πάντως και το δικό μας επιμελητήριο να είχε τέτοια ερείσματα στην εκάστοτε εξουσία εφόσον η Ελλάδα δουλεύει με το νόμο του ισχυρότερου.. είναι γεγονός ότι πολλοί νόμοι και ρυθμίσεις έχουν γίνει με σκοπό να τους εξυπηρετήσουν. Και είναι γεγονός επίσης ότι δεν μεταχειρίζονται και τις καθαρότερες των μεθόδων.

Τώρα με ποιον τρόπο θα μπορούσε να παρακαμφθεί η δασική υπηρεσία και να κυρωθούν δασικοί χάρτες χωρίς αυτήν, δεν γνωρίζω και προσωπικά νομίζω είναι δύσκολο να γίνει. Όχι ακατόρθωτο βέβαια στο κράτος που ζούμε αλλά δύσκολο και μάλλον με μεγαλύτερο πολιτικό κόστος παρά οφέλη.

Τώρα αναφορικά με τις μάχες που έχουν κατά καιρούς δώσει οι συνδικαλιστές δασολόγοι για την προάσπιση των συμφερόντων του κλάδου, επιτρέψατέ μου να τα ακούω αποστασιοποιημένα και χωρίς συναισθηματισμούς. Είναι πολύ λεπτή πάντως η γραμμή που διαχωρίζει το συμφέρον των μελετητικών γραφείων με το συμφέρον των ελ. επαγγελματιών δασολόγων γενικώς και ιδιαίτερα των νέων. Αν δε, είχατε προσωπική εμπειρία κατά την οποία ο συνδικαλιστής εργοδότης σας απολύει "συναδελφικά" και χωρίς προειδοποίηση διότι δεν θέλατε να δουλέψετε απλήρωτος ή σαβατοκύριακο ή γιατί σας είχε ασφαλισμένο ως υπάλληλο της εταιρείας και του κοστίζατε περισσότερο απ΄οτι ένας γεωπόνος ή γεωγράφος συνεργάτης με σύμβαση, ίσως η αποστασιοποίηση αυτή να γινόταν πιο κατανοητή.

Ή αν για παράδειγμα αναρωτιόταν κάποιος με ποιο σκεπτικό οι μελέτες κατάρτισης των δασικών χαρτών ενσωματώθηκαν στις μελέτες της κατηγορίας 24? τι σχέση έχουν οι προδιαγραφές τους με τις μελέτες διαχείρισης δασών και ορεινών βοσκοτόπων, δασοτεχνικής διευθέτησης ορεινών λεκανών χειμάρρων, αναδασώσεων, δασικών οδών και δασικών μεταφορικών εγκαταστάσεων της κατηγορίας 24? έτσι ενταχθήκαμε ως κλάδος στην κατάρτιση των δ. χαρτών; μήπως έπρεπε να προκύψει μια νέα κατηγορία μελετών αφού το αντικείμενο και οι προδιαγραφές του έργου ήταν πρωτοεμφανιζόμενες;

Ένας γνωστός μου συνάδελφος εξακολουθεί και απορεί για παράδειγμα με ποιο σκεπτικό οι μελέτες ομαδοποιούνται με τέτοιον τρόπο ώστε να επικρατεί de facto ολιγοπώλειο μεταξύ των μεγάλων γραφείων αντί να "σπάσουν" σε μικρότερα μέρη και να απασχοληθούν περισσότεροι συνάδελφοι, χαρτογραφώντας ταυτόχρονα περισσότερες εκτάσεις. Βέβαια εγώ του είπα ότι αυτό γίνεται για οικονομία κλίμακος και για ευκολία διαχείρισης του έργου αλλά αυτός είναι κολλημένος..

Είναι πολύ χρήσιμη η εξιστόριση των γεγονότων για το πώς φτάσαμε ως εδώ αλλά κυρίως ως εγκυκλοπαιδική γνώση. Το ζητούμενο είναι ότι είμαστε η Ουγκάντα της Ευρώπης το 2013 χωρίς κτηματολόγιο (και δασικούς χάρτες). Μπορεί και Ουγκάντα να έχει κτηματολόγιο και να μην το ξέρω βέβαια.

Ναι μεν όταν οι μελέτες ανατίθονται τα γραφεία τις εκτελούν όπως πρέπει (αν και σε πολλές περιπτώσεις με πολλά μπρος-πίσω για διορθώσεις και νέες καθυστερήσεις) αλλά είναι προφανές ότι το σχήμα αυτό των αναθέσεων και του ελέγχου από τις δασικές υπηρεσίες δεν λειτουργεί ούτε αποδοτικά ούτε αποτελεσματικά.

Και ο συγκεκριμένος υπουργός μπορεί όντως να είναι για τα πανηγύρια, αν κρίνει κανείς από την κουβέντα που ανέφερε για να μην λαμβάνονται υπόψη οι αεροφωτογραφίες του 1945, αλλά το γεγονός επίσης είναι ότι χωρίς δ. χάρτη κτηματογράφηση δεν μπορεί να ξεκινήσει σε μια περιοχή αφού πρέπει πρώτα να προσδιοριστούν οι δασικές εκτάσεις αν δεν κάνω λάθος.

Ελπίζω να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση που να προσφέρει εργασία στο μεγαλύτερο δυνατό αριθμό συναδέλφων, να εξοικονομεί στο μέγιστο το διαθέσιμο χρόνο και χρήμα που έχει απομείνει ώστε να γίνουν επιτέλους αυτοί οι δασικοί χάρτες μήπως και στηθεί ποτέ σε αυτήν τη χώρα ένα στέρεο πλαίσιο διαχείρισης και ανάπτυξης της γης όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη.. που ξέρεις, αν γίνουν όλα αυτά και τα προλάβουμε τότε ίσως να μπορέσουμε και εμείς να πούμε ότι πάμε στα παιδάκια μας μια μέρα, γιατί με την τωρινή κατάσταση δυστυχώς δεν προβλέπεται.. if you know what I mean :lol:

choose. life
Last edit: 11/02/2013 17:48 by pachanga.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: tasou

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13/02/2013 01:36 - 13/02/2013 15:10 #1661 από drstamato
Εγώ διαφωνώ με την αναφορά ότι οι δασικοί χάρτες ήταν πρωτοεμφανιζόμενο αντικείμενο.
Πολύ ποιο πριν από το 1998 που έγινε η αναφορά των δασικών χαρτών στα πλαίσια του νέου Νομικού πλαισίου του Εθνικού Κτηματολόγιου, οι δασικοί χάρτες ως έργο είχαν ξεκινήσει πολύ ποιο πριν με τον Ν. 248/1976 όπου έγινε η πρώτη προσπάθεια δημιουργία του δασολόγιου. Το έργο το ανέλαβε η δασική υπηρεσία γιατί ήταν πολύ πιο κοντά στο αντικείμενο και χρησιμοποιούσε αεροφωτογραφίες πολύ πιο πριν από οποιονδήποτε άλλο. Χαρακτηριστικά πρέπει να αναφέρουμε ότι τα σχετικά μαθήματα μπήκαν στο πρόγραμμα σπουδών της Σχολής της Θεσ/νικης από το 1974 περίπου όταν κανείς άλλος δεν ασχολιόταν με το θέμα. Ο λόγος της πρώτης χρήσης των αεροφωτογραφιών δεν ήταν λόγος κτηματογράφησης αλλά κυρίως λόγοι Διαχείρισης Δασών.

Ωστόσο η δασική Υπηρεσία ποτέ δεν κατάφερε να το ολοκληρώσει το έργο παρά τα αδικαιολόγητα μεγάλα ποσά που διετέθησαν τότε.

Στην συνέχεια πέρασε στο άρθρο 14 του Ν.998/79 που ήταν μεταβατικό...(πόσα χρόνια;;;) μέχρι να γίνει το Δασολόγιο ότι την φωτοερμηνεία την κάνει Δασολόγος "ερειδομένη" επί στοιχείων φωτογράφισης αεροφωτογραφιών κλπ.

Στην συνέχεια το ΓΕΩΤ.Ε.Ε που όλοι βρίζουμε... αλλά όχι πάντα δικαιολογημένα, κατάφερε να περάσει τα Επαγγελματικά δικαιώματα των γεωτεχνικών στο Π.Δ 344/2000 όπου στο άρθρο 10 προβλέπονται και τα δικαιώματα των Δασολόγων.
(Παρένθεση...Οταν στήθηκε το ΓΕΩΤ.Ε.Ε το 1976 και 1977 αντιμετώπισε την λύσσα του ΤΕΕ και κατάφεραν να επιβάλλουν να έχει έδρα την θεσσαλονίκη. Δεν σας κάνει εντύπωση ότι είναι το μόνο Πανελλήνιας εμβέλειας Επιμελητήριο με κεντρική έδρα άλλη πόλη από την Αθήνα;)

Δασικοί χάρτες συνέχεια.
Πάντα στα διάφορα δρώμενα εγώ έχω ένα βασικό κριτήριο : ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.
Και δεν μπορούσε να εξυπηρετηθεί καλύτερα το κοινωνικό συμφέρον παρά να αναθέσει στον κλάδο μας την χαρτογράφηση (αν θέλετε τον όρο) των δασών, αφού εμείς την κάναμε τουλάχιστον από το 1925 και έπειτα και κάποιοι σαν εμάς την κάνουν σε ολόκληρο τον κόσμο (και στην Ουγκάντα).

Δεν είναι επίσης σωστό να κρίνουμε άλλες εποχές με τα σημερινά δεδομένα. Οι ιδεολογίες και τα ιδανικά δεν είναι προτέρημα κανενός. Και αρκετοί από τους τότε συνδικαλιστές δεν έβλεπαν τους συλλόγους ως εμφαλτήρια της επαγγελματικής τους ανάδειξης.
Αργότερα εμφανίστηκαν οι πονηρούληδες που έκαναν άλλους συλλόγους χωρίς ποτέ να κάνουν εκλογές, για να είναι Πρόεδροι και να τους καλεί ο Σουφλιάς και μετά η Μπιρμπίλη και σήμερα ο σημερινός Υπουργός (συγνώμη ξεχνάω το όνομά του) για να τους αναθέτει η Λάλη (πρώην Πρόεδρος του Κτηματολογίου) 3 συμβάσεις 1 εκατ. ευρώ στον καθένα.

Τώρα υπήρξα και εγώ νέος μετά με Α και Β τάξη πτυχίο. Και υπήρξα και απλήρωτος, αλλά δεν με απέλυσαν ποτέ γιατί έφευγα εγώ ποιο πριν. Και σας βεβαιώνω ότι δούλεψα πολύ σκληρά, και σε σκληρότερο σχεδόν μονοπωλιακό περιβάλλον, αλλά ποτέ δεν κουράστηκα. Σας εύχομαι να απολαύσετε κι εσείς τα ίδια συναισθήματα.

Ζούμε στο καπιταλισμό για άλλους ευτυχώς γι άλλους δυστυχώς. Οι συνθήκες καθορίζουν μέρος της συμπεριφοράς μας. Τα μεγάλα γραφεία ήσαν 4 έγιναν 5 μετά 9 και σήμερα είναι 12. Κι εγώ μπήκα στο ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΟΞΙΑΔΗ και παρά την υποστήριξη και ευγένεια ασφυκτιώ. Αλλά τι να κάνω;
Πριν μπω είχα κάνει ήδη ατομικά με Γ τάξης πτυχίο 8 Δασικούς χάρτες με τεράστιες εκτάσεις γιατί τότε εφαρμοζόταν πάνω κάτω το σκεπτικό του συναδέλφου μας (υποθέτω) με πρωτοβουλία του Λαλιώτη που συχνά βρίζουμε αλλά όπως βλέπετε όχι πάντα δικαιολογημένα. Επί της ουσίας είχα ήδη αυτό που λέμε "μεγάλο γραφείο" Δεν μπορούσα όμως να συνεχίσω αν δεν συνεργαζόμουν.
Νομίζω ότι ο φίλος σου και συνάδελφος δεν πρέπει να ανησυχεί. Η δουλειά που περιμένουμε είναι τόση πολύ που φτάνει για όλους. Αν μπορεί και να συνεργαστεί ακόμα καλύτερα γιατί ούτως ή άλλως οι Δασικοί χάρτες είναι σύνθετη μελέτη.

Και αφού ζούμε δυστυχώς (δικιά μου κρίση) και τα γραφεία συμπεριφέρονται ανάλογα. Και εγώ λόγο κρίσης αναγκάστηκα να απολήσω όχι συνάδελφο αλλά δασοπόνο πολύ χρήσιμο στο γραφείο για μέρος των λόγων που γράφεις, γιατί δεν μπορούσα πια να τον πληρώνω. Και όσα χρωστάω τα δίνω σιγά-σιγά και μετά την συμφωνία του. Τι άλλο μπορούσα να κάνω;

Αγαπητέ panchanga, παραδέχομαι ότι είμαι συναισθηματικός τύπος. Όμως αυτά δεν τα γράφω για άλλο λόγο παρά για να μην ξαναρχίσουμε από την αρχή. Το κοινωνικό συμφέρον μας επιβάλλει. η κοινωνία μα έχει ανάγκη.
σημ. Η Ουγκάντα έχει κτηματολόγιο των αποικιοκρατών.
Last edit: 13/02/2013 15:10 by drstamato.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13/02/2013 15:52 #1662 από pachanga
Καλημέρα και ευχαριστώ για μια τεκμηριωμένη απάντηση. Ακούστηκαν αλήθειες. Εκτιμώ την προσέγγιση που έχετε για το ζήτημα και όντως κάποια στοιχεία που παραθέτετε μας είναι χρήσιμα εδώ στην κοινότητα.

Στο θέμα μας τώρα, συμφωνώ ότι το αντικείμενο των δ. χαρτών είναι 100% δασολογικό και νομίζω όποιος προσπάθησε να πείσει για το αντίθετο εναντιωνόταν στην κοινή λογική.

Κατά τα άλλα, τα ζητήματα που προκύπτουν στην εποχή του αχαλίνωτου καπιταλισμού που ζούμε όντως καθορίζουν τις συμπεριφορές μας . Άρα ας κλείσουμε τον κύκλο της κουβέντας για τα συνδικαλιστικά τόσο ως εσωστρεφής κλάδος που είμαστε, όσο και όταν αντιμετωπίζουμε 'εχθρούς'. Η μεγάλη αλήθεια είναι ότι οι δασικοί χάρτες εκτελούνται αποτελεσματικότερα και αποδοτικότερα από 'δασικούς' επιστήμονες, του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα είναι δευτερεύον. Αυτό νομίζω οφείλουμε να προτάξουμε ως κλάδος αλλά κυρίως τα αποτελέσματα της δουλειάς μας. Δυστυχώς τα δεύτερα εμφανίζονται κατώτερα των περιστάσεων και φυσικά εκεί πατούν όλοι για να χτυπήσουν. Κανείς δεν μπαίνει στη βαθύτερη ανάλυση να δει το γιατί υπάρχουν καθυστερήσεις και κατά πόσον ευθύνονται όντως οι δασικοί ή τελικά είναι σφάλμα πλαισίου του έργου όπως ορίστηκε από τους αρμόδιους φορείς (υπεκα, κτηματολόγιο κλπ.).

Καλώς ή κακώς εκπροσωπούμε 2 διαφορετικές γενιές, η καθεμιά με τα χαρακτηριστικά της και τα προβλήματά της. Δεν θα επιχειρηματολογήσω για το "ποιος την έχει μεγαλύτερη" :lol:. Αλλά απαιτώ από τη μεγαλύτερη γενιά αν όχι μια υποτυπώδη υποστήριξη, τουλάχιστον να μην βάζει εμπόδια στους νεώτερους. Και προς θεού δεν είναι προσωπικό το σχόλιο. Αφορά ιστορίες τόσο δικές μου αλλά και πολλών συναδέλφων. Όλοι παλέψαμε και παλεύουμε για εργασία μόνο που τώρα δεν κινείται φύλλο πια ενώ τα προηγούμενα 20 χρόνια ανατέθηκαν χιλιάδες μελέτες με λογής λογής ποσά.. ο ανταγωνισμός τότε λειτουργούσε με καλύτερους όρους αντικειμενικά. Το πεδίο είχε λιγότερους παίχτες και πολλά έπρεπε να γίνουν σε θέματα περιβαλλοντικών μελετών.

Για το σήμερα, απόλυτα κατανοώ τη συνεργασία σας με το γραφείο δοξιάδη που αναφέρετε. Αλλά σίγουρα θα βρισκόταν κάποιος να σας πει ότι συνεργάζεστε με τον 'εχθρό'! Όμως γνωρίζω ότι δεν είναι έτσι διότι στο τέλος της ημέρας το μόνο που μετρά είναι το κέρδος, να υπάρχει αντικείμενο εργασίας. Και όπως τιτλοφορείται και ένα σύγχρονο βιβλίο: "είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε!" (όχι δεν είμαι κομμουνιστής :lol: ).

Γνώμη μου είναι ότι ο συνδικαλισμός παλαιού τύπου αργοπεθαίνει και εμείς οι νεώτεροι οφείλουμε να του δώσουμε τη χαριστική βολή. Ένας λόγος που γράφω συνεχώς στην κοινότητα εδώ είναι ακριβώς γιατί τα παιδιά που την έφτιαξαν είχαν αυτήν τη λογική: τέρμα οι συνδικαλιστικές εσωστρεφείς συζητήσεις περί κλαδικών κλπ. Επαναλαμβάνω ότι μόνο με την ποιότητα της δουλειάς μας θα τους βουλώσουμε διαπαντώς τα στόματα. Και για να έχει ποιότητα η δουλειά των δασικών χαρτών καλό θα ήταν να συμμετέχει όσο το δυνατόν περισσότερος δασικός κόσμος. Τι στο διάολο δηλαδή, είμαστε η πιο άρτια εφοδιασμένη γενιά όλων των εποχών.. μεταπτυχιακά, διδακτορικά, εξειδικεύσεις, νέες τεχνολογίες.. όχι επειδή είμαστε καλύτεροι, η εποχή και τα εργαλεία της άλλαξαν παρασέρνοντάς μας να προσαρμοστούμε.

Θα έχει συνέχεια από πλευράς μου το θέμα και εύχομαι να συνεχίσουμε να συνομιλούμε μαζί και με περισσότερους συναδέλφους διότι κερδίζουμε ο ένας από τον άλλο. Και κυρίως και οι νεότεροι που τα διαβάζουν και μαθαίνουν 2-3 αλήθειες πριν βγουν εκεί έξω.

choose. life

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
13/02/2013 16:13 - 13/02/2013 16:15 #1663 από drstamato
Συμφωνώ σε όλα. Μάλιστα πιστεύω ότι ο παλιός συνδικαλισμός ήδη πέθανε. Τι άλλο εργαλείο έχουμε δεν μπορώ να βρω, πέρα από την δουλειά μας.

Από την εμπειρία μου είμαι σίγουρος ότι σύντομα το παιχνίδι θα ανοίξει αναγκαστικά. Φυσικά και με τους νέους συναδέλφους. Εγώ τουλάχιστον ξέρω ότι αν δεν είχα τους κατά καιρούς συνεργάτες μου και τους σημερινούς νεότερους συνεργάτες μου θα ήμουν ελάχιστος. Λες να μην το καταλαβαίνουν και οι άλλοι που είναι ποιο "γάτες" από εμένα;

Α !!! και κάτι άλλο. Μην κάνεις το δικό μου λάθος που έκανα παιδάκια σε μεγαλύτερη ηλικία. Κάνε ότι μπορείς για να τα κάνεις τώρα.
Last edit: 13/02/2013 16:15 by drstamato.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν _QQ_Σε Ευχαριστώ_QQ_: pachanga, tasou

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.207 δευτερόλεπτα

Επικοινωνία

 

Δημοφιλή Αρχεία

Έκθεση Φωτοερμηνείας 665
coord_gr 347
Πράξη Χαρακτηρισμού συνοδευόμενη από την Έκθεση Αυτοψίας και Εισήγηση 325
Πίνακες παραγωγής Κοσσενάκη 263
Οδηγός ενσωμάτωσης WMS (ΑΦ Κτηματολογίου) στα Google Earth και QGIS 247

Τελευταία Μέλη

  • HxjtHILzsEIayY
  • NeAWXBlg
  • CharlesUnOle
  • ElianVob
  • epbaCfIZQmHcJ